czwartek, 19 listopada 2009

Prawie Borodinsky - chleb żytni

Inspiracja: forum cincin



Składniki:

-> 300g żytniego zakwasu
-> 250g mąki żytniej żurkowej
-> 50g mąki żytniej razowej
-> ok. 150 wody
-> 1 łyżeczka soli - dodałam od siebie
-> 1 łyżka melasy - u mnie trzcinowa
-> 1 łyżka mielonej kolendry

-> długa keksówka
opcjonalnie garść włoskich orzechów - przepyszne!

Wszystko zamieszać drewnianą łyżką. Przełożyć do formy wysmarowanej oliwą lub masłem i wysypaną pszennymi otrębami. Otulić folią. Pozwolić wyrastać do podwojenia objętości.
Włożyć do nagrzanego do 230st.C piekarnika, po 10 min. zmniejszyć temp. do 190st.C i piec 30 min. Po tym czasie wyrzucić chleb na kratkę i wsunąć do jeszcze gorącego piekarnika. Uchylić drzwiczki. Zostawić do wystygnięcia.

2 komentarze:

  1. Szombi, trafiłam do ciebie przez blog mojego Mistrza-Mirabelkę i bardzo mi się u ciebie podoba, szczególnie chleby , mogę sobie twój blog wstawić do ulubionych na moim?
    Margot z Kuchni Alicji

    OdpowiedzUsuń

smakowało?